top of page
Фото автораOlga Lebiga

Про що поговорити після сесії: поради щодо змістовного відгуку.

Всі ми в спільноті багато говорим про те як варто вести гру, як створювати сюжети, ніпів, середовища, персонажів. Як покращити контент, який ми бачимо під час сесії. Але сьогодні я хочу звернути увагу на те, що відбувається після її закінчення — на фідбек, або ж відгук. 



Відгук на сесію практикується далеко не за кожним столом, і, навіть за наявності, часто зводиться лише до пари слів майстру від кожного гравця про контент сесії. Та я останніми роками практикую розширений відгук-обговорення, де гравці відмічають і контент запропонований майстром, і ролплей та дії один одного, і на якому майстр також ділиться своїми враженнями від гравців.


Головною функцією відгуку є зібрати реакцію і враження від подій за столом. В залежності від нього на вашій грі може збільшитись кількість контенту що вам довподоби, виправитись недоліки, з’явитись щось чого вам не вистачає. Фідбек дає можливість майстру дізнатись на що ви звертаєте більше уваги, отримати позитивні емоції від того що на ваші цікавинки звертають увагу, поцікавитись причинами тих чи інших реакцій, покращити власний ролплей. Загалом це корисна і часто цікава річ, особливо для довгих кампейнів, але його надання потребує деякої практики і домовленостей. 


Загальні поради


Обговоріть питання відгуку за своїм столом. Спитайте чи цікаво це вашим товаришам, що б вони хотіли почути, що вони готові сказати. Чи цікаві їм поради, або критика, чи хочуть вони приділити увагу обговоренню планів на наступну сесію. Кожен стіл відрізняється і комунікація в НРІ це один з найбільших стовпів.


Працюйте над змістовністю свого відгуку. Звісно завжди можна сказати “ну було нормально, мені сподобалось”, але в більшості випадків це не дає жодної корисної інформації. Знайдіть щось конкретне що ви можете відмітити, від особливо смішного жарту, до особливо яскравої сцени чи особливо страшного супротивника.


Приділяйте увагу подіям за столом. Не лише тому, що пропонує ваш майстр, а і діям інших гравців. Це допоможе на відгуку, але в доповнення таким чином ви можете помітити місце для цікавої сцени між вашими персонажами.


Згладжуйте критику. Вона в цілому гірше сприймається, адже мало кому приємно слухати про їх недоліки. Подавати критику потрібно максимально нейтрально і м’яко, стараючись уникати абсолютизованих тверджень. Ваша ціль не зробити іншим гравцям або майстру неприємно, а поділитись враженнями від гри. 


Пам’ятайте що відгук це не лише критика, а і похвала. Більше того, це похвала в першу чергу. Відмітьте яскраві моменти, щось що вам запам’яталось найбільше, щось що зробило саме цю сесію для вас цікавою. Все ж ви граєте тому що вам це приносить позитивні емоції.


Старайтесь бути послідовні. Відгук це час поза сесією, і не за всіма столами є можливість надовго затриматись на обговорення. Але якщо всі вискажуться коротко і послідовно у вас цілком може вийти вкластись в 30-60 хвилин. Я стараюсь іти по схемі події сесії, ролплей інших гравців, загальні враження.



Що може гравець або майстр виділити у відгуку гравцю?


Моменти коли інший гравець особливо яскраво розкрив ту чи іншу рису персонажа. 

От коли Сет сказав Роксі що вона не повірить його словам, а вона відповіла “О, те в що я можу повірити має доволі широкий спектр”, це було так класно, прям дуже в дусі Роксі і так гарно розкриває її стосунки з богами.

Гарні взаємодії між персонажами, зокрема з вашим персонажем.

Я була рада що ти підняв цю тему, це цікава розмова і для мене, і дозволяє нашим персонажам зблизитись.

Сцени які виникли внаслідок рішень персонажів інших гравців.

Це було супер страшно і супер круто коли ти підійшла до інквізиторів і проговорилась їм. Я звісно боялась що Вікторія до нас не повернеться, але сцена допиту була дуже яскрава!

Загальне враження вашого персонажа від персонажа іншого гравця.

Ну поки що Азеран мені здається доволі впевненим але фанатичним. Він з нами недовго і поки що Елім приглядається до нього і намагається зрозуміти чи сам він буде розбиратись з наслідками своїх іноді різких дій, чи нам доведеться його витягати.

Причини тих чи інших рішень прийнятих персонажами.

Застосування цього заклинання було досить небезпечним, та і стражник майже був готовий піти уже. Чому ти вирішив зробити це саме зараз?

Пропозиції щодо дій або ролплею персонажа іншого гравця.

А було б класно, якби  ти на наступній сесії ще показала Жерару що його брехня іншому НІПу тебе зачепила тому що ти в тій же ситуації.

Що гравець може виділити у відгуку майстру?


Сцени, описи, НІПів, локації які особливо сподобались самі по собі.

От що для мене зробило цей опис максимально яскравим, то це коли ти сказала, що на дверях висить розкритий заржавілий замок. Я це одразу уявив і відчув атмосферу.

Сюжетні повороти та моменти лору за які ви зачепились і які вам буде цікаво досліджувати далі.

Мене дуже зацікавили ці чутки про шпигунів, я б прям поганялась за ними якщо буде така нагода.

Особисті моменти створені спеціально для вашого персонажа.

Я сама не очікувала що сцена розмови з майстром буде така класна. Прям відчулось що Елім більше не його учениця, а рівна йому, і тепер ставлення інакше.

Загальні враження від сюжетної арки та середовища.

Мені на цьому острові з кожною сесією стає цікавіше, хоч і страшно, тут стільки подій відбувається, і у них ціла історія, дракони, амазонки, храми.

Ваші плани як гравців на майбутнє і спекуляції про те що насправді відбувається.

Так ну нам потрібно поговорити з цим Сахве. Може хлопці зараз і домовляться з герцогом щоб нас впустили в в’язницю, але якщо ні, то ми можем пошукати альтернативний спосіб пролізти туди, давайте подумаєм як би це зробити.

Критика


Критика є дещо складною темою, адже багато людей не хоче і не любить її отримувати, вважаючи, що надавати її потрібно лише за запитом. Особисто я не зовсім згодна з цією точкою зору, адже відгук це враження від сесії, як позитивні так і негативні. І забороняючи ділитись негативними враженнями ми створюємо ситуацію коли гравець або майстр може і хотів би покращити ваш досвід, але звідки ж йому знати що вам не подобається, а у вас тим часом накопичується незадоволення.


На мою думку, здебільшого настільки негативне ставлення до критики спричинене двома факторами — люди не вміють її надавати і люди не вміють її приймати. Надаючи негативний відгук ви повинні пам’ятати, що його ціль не принизити чи знецінити іншого гравця або майстра, не показати йому як він зіпсував все ваше рольове життя, не створити у нього враження що він нестерпно і жахливо провалився. Ціль негативного відгуку —  поділитись вашим відчуттям і запропонувати як би його можна було покращити. Ви говорите про себе, про свої емоції які виникли в певній ситуації. Старайтесь бути м’якше, аргументуйте причини виникнення негативу, пропонуйте способи його вирішити. А отримуючи критику, намагайтесь пам’ятати що це ваш товариш, який не хоче вас образити, а хоче донести свою думку і можливо в ній є деякий сенс?

Останнім часом я помітила що всі зіткнення наших персонажів з супротивниками непрості для нас. Мені це не дуже подобається, бо мені здається що в світі повинні бути різноманітні загрози, адже ми уже доволі сильна группа, і навряд би цей світ міг би існувати якщо б кожна загроза в ньому була нашого рівню. Я розумію, що тобі не цікаво готувати для нас контент де ми б з пів пинка розкидали слабеньких бандитів, але я була б рада колись побачити як, наприклад, починаючі авантюристи виходять на свої завдання, чи побувати в мирному містечку де ми навпаки аж занадто загрозливі. Можливо нам і не потрібно битися з слабкими супротивниками, але я б відчувала цей світ набагато реалістичнішим якби я бачила що вони існують.

Я б хотіла сказати що наведений вище приклад одразу спрацював і це ідеально успішна критика, але насправді ми з моїм майстром потім ще більше години сперечались і намагались переконати іншого в своїй правоті. І, напевно, насправді це нормально. Доки ми здатні в решті домовитись і почути один одного, в подібних суперечках куються покращення гри. На мою думку в групі і кампанії, яку ви насправді цінуєте, здорового конфлікту не варто боятись. Варто боятись що кількість проблем накопичиться і вистрілить вам в ногу.


...відгук до цієї статті про відгуки вітається.

116 переглядів1 коментар

1 Comment


Guest
Jun 21

Круто. Немає води. Мені подобається коли немає води і все по суті.

Like
bottom of page