Вітаю! Сьогоднішня стаття присвячена рольовій грі Mausritter і пов'язана з двома важливими подіями:
Локалізація цієї системи українською від видавництва M87
Нова епізодична кампанія по цій системі від видавництва КУРА
Чому варто спробувати Маусріттер, якщо ти гравець?
можливість пограти за мишу! (Згадуємо "Редволл" та "Мишачу Гвардію")
надзвичайно прості правила
Чому варто спробувати Маусріттер, якщо ти майстер?
Підтримка майстра на дуже високому рівні (випадкові таблиці для генерації, приклади, інструменти)
Багато доступного контенту для наповнення ігрового світу (в тому числі створеного спільнотою), і ще більше можна створити за допомогою генераторів
Легка у вивченні: книга правил має всього 48 сторінок!
Через перші три пункти, гра слугує легкою точкою входу в OSR
Стаття складається з трьох розділів: вступу, частини гравця та частини майстра. Якщо ти гравець, переходь до першої частини – вона міститиме все необхідне щоб створити твою мишку і зрозуміти правила гри.
Якщо ти майстер, переходь до другої частини – тут я розповім про інструменти майстра які пропонує гра.
Про що гра?
Мишачі королівства виживають на межі краху. Сувора зима або безсердечний кіт можуть означати кінець для всіх. Осілі миші туляться один до одного, ховаючись у своїх норках.
Але ти не схожий на цих осілих мишей. За власним бажанням, чи через необхідність ти – шукач пригод. Світ старий. Великі імперії мишей і звірів здіймалися і падали.
Він величезний і небезпечний. Світ не прихильний до маленького мишеняти. Але якщо ти дуже хоробрий, дуже розумний і трохи везучий, тобі, можливо, вдасться вижити. А якщо ти проживеш достатньо довго, то можеш навіть стати героєм серед мишей.
Механічно, гра є представником школи OSR (Old School Revival). Вона наслідує базові механіки Into the Odd, додаючи до них процедури дослідження з B/X D&D (Базовий Набір 1980-их).
Належність до старої школи означає наступне:
висока смертність боїв, незбалансовані сутички
відкритий світ
відсутність заздалегідь прописаного сюжету, орієнтація на пісочниці
наголос на креативному розв'язанні проблем
досвід отримується за дослідження
використання випадкових таблиць для створення елементів світу
В кінці статті я дам посилання на невеликий документ, який містить все необхідне для розуміння принципів гри в стилі OSR – Principia Apocrypha. Там є розділи для майстра і для гравців. Деякі з цих принципів проговорюються і в самій книзі правил Маусріттера.
Швидкий старт для гравців
Механіка
Основна механіка буде тобі знайомою, якщо ти вже грав в Into the Odd чи одну з похідних від неї ігор (Cairn, Liminal Horror).
Атрибути
Є три основні атрибути:
СИЛ (Сила) – фізична сила та витривалість
МОТ (Моторність) – швидкість та спритність
ВОЛ (Воля) – сила волі та харизма
Перевірки
Коли ти робиш перевірку будь-якого атрибута, кинь 1к20. Якщо результат менше або дорівнює твоєму атрибуту, це успіх. Інакше, ти отримуєш провал. Інколи майстер може попросити тебе кинути з перевагою або перешкодою – в такому разі кинь 2к20 і обери менший / більший результат. У випадку протистояння, обидві сторони роблять перевірку і перемагає сторона з нижчим успішним значенням.
Атаки та пошкодження
Атаки тут завжди влучають. Ти наносиш пошкодження від своєї зброї та віднімаєш броню суперника. Якщо атака ослаблена, ти кидаєш 1к4 замість кубика зброї. Якщо підсилена – 1к12.
Пошкодження йдуть в пункти захисту. Коли вони закінчуються, натомість почне зменшуватись твоя Сила, а щоб залишатись у свідомості, тобі потрібно буде робити перевірки Сили. У випадку провалу, ти отримаєш стан Поранений.
Якщо сила твоєї миші опуститься до 0, або ж вона пробуде пораненою 6 ходів та її не полікують – вона помре.
Інвентар
Інвентар інтуїтивно зрозумілий і відображений слотами у твоєму чаркуші, куди ти кластимеш предмети та / або негативні стани, що зменшуватимуть твої сили.
Основною валютою тут є зернятка.
Витрата. Після бою ти кидаєш 1к6 на кожну використану зброю, амуніцію чи броню. На 4-6, відміть витрату. Коли пункти витрати закінчуються, предмет використано або знищено.
Магія
Закляття – це духи, заточені в обсидіанових табличках, вкритих рунами. Закляття, як і решта предметів, мають пункти витрати.
Миша визначає, з якою силою накласти закляття, після чого читає його. Закляття небезпечні – за кожну 6 викинуту при накладенні закляття миша отримує 1к6 пошкоджень Волі.
Коли закляття витрачають всі заряди, вам необхідно перезарядити табличку, виконавши доволі креативну умову, описану в заклятті.
Відпочинок
Відпочинок тут ділиться на короткий, довгий та повний.
Короткий. Хід. Відновить 1к6+1 ПЗ.
Довгий. Варта. Відновить всі ПЗ або 1к6 атрибуту, якщо всі ПЗ відновлено
Повний. Тиждень. Відновить всі ПЗ та атрибути.
Досвід
Досвід, як в багатьох олдскульних іграх тут отримується за скарби, які ти приносиш на свою базу. Це підштовхує до креативного розв'язання проблем, яке не зводиться лише до сутичок. Тобі не треба перемогти всіх ворогів на локації – головне безпечно доправити скарби на базу.
Створення персонажа
Кинь 3к6 для кожного атрибуту. Залиш суму двох найбільших значень. Після цього ти можеш поміняти місцями значення двох атрибутів.
Кинь 1к6 на пункти захисту (ПЗ).
Кинь 1к6 на зернятка.
Звір кількість ПЗ та зерняток з таблицею яку використовує майстер. Це підкаже яка в тебе передісторія та які стартові предмети необхідно взяти.
Кинь 1к6 на Сузір'я (риса характеру), 1к6 на Забарвлення та 1к66 на деталь зовнішності.
Від себе додам, що корисним буде подумати також над мотивацією вашої миші. Чого він / вона хоче досягти у цьому світі?
Немає часу і потрібна миша прямо зараз? Скористайся цим генератором.
Інструменти майстра
Маусріттер має широкий арсенал підтримки для майстра. Невелика книжечка під зав'язку напакована процедурами для гри та випадковими таблицями для генерації контенту.
Дослідження
Маусріттер має необхідний набір для побудови цікавих досліджень: ходи, кидки на реакцію та кидки на мораль.
Ходи дозволяють зручно слідкувати за часом та вичерпанням ресурсів групи, кидки на реакцію супротивників – створювати на ходу різноманітні зустрічі, а кидки на мораль – уникати затягування боїв та додавати правдоподібності світу.
Фракції
Фракції в Маусріттері влаштовані дуже просто: вони мають ресурси та цілі. Ресурси позначають вплив та силу фракції в ігровому світі. Цілі – це те, чого вони прагнуть. Кожна ціль має кілька міток прогресу, які майстер буде заповнювати між сесіями, за допомогою кидків і врахування впливу персонажів гравців. Коли фракція досягне своєї цілі, це змінить стан ігрового світу.
Локації для пригод
Модулі тут мають назву Локація для пригод. Локація для пригод – це міні-пісочниця з кількома фракціями, що дає простір для вибору гравцям.
Розділ для генерації локацій містить багато хороших порад:
Створення петель та кількох можливих шляхів для навігації (детальніше про це я писав тут)
Різні типи шляхів та рівнів на локації, а також секретні шляхи
Кілька входів на локацію, в тому числі приховані
Історія локації, руїни та натяки на попередніх мешканців
Створена за цими порадами локація буде повноцінним середовищем, в якому у гравців буде великий простір для прийняття рішень: яким шляхом піти? до якої фракції приєднатись? яким методом розв'язати поточну проблему?
Терміново потрібна локація для пригод? Допоможе генератор.
Гекскраул
Книга містить повну процедуру для генерації і проведення цікавого гекскраула.
Виглядає вона наступним чином:
Створюється мапа 5x5 гексів з дружнім поселенням всередині. Всі гекси заповнюються контентом (є велика табличка для натхнення)
Створюються фракції (є готові приклади)
Створюються локації для пригод (є деталізовані таблички, також можна взяти готові з бокс сету, збірки КУРА чи бібліотеки на офіційному сайті)
Створюється табличка чуток, де частина правдиві, а частина – хибні, що міститимуть зачіпки для різних локацій
Створюється табличка випадкових зустрічей з урахуванням контенту гексів та фракцій
Згенерований таким чином світ забезпечить вас ігровим матеріалом на багато-багато сесій цікавих ігор. Ваша кампанія, скоріше за все, складатиметься з поступового дослідження мишами навколишнього світу (врешті-решт стартову мапу доведеться домалювати), взаємодії з фракціями, укріплення та розвитку мишачого поселення.
Підсумок
Сьогодні ми оглянули систему Маусріттер, яка є однією з найкращих для першого знайомства з OSR-іграми. Вона має дуже зручні і прості правила, на які буде просто перейти, особливо якщо у вас до цього вже був досвід з D&D. І зі сторони майстра система дає просто неймовірний рівень підтримки для такої простої гри.
Тож збирайте свій невеликий мишачий загін – і вперед, досліджувати великі землі! А книга правил від M87 та кампанія від КУРА вам в цьому допоможуть :)
Посилання
Де Мої Куби? (Автори пригод в збірці КУРА)
Автор статті: Євген Мокеєв
Якщо ви хочете опублікувати власну статтю на сайті, пишіть сюди!
Мої матеріали на DMs Guild
コメント